تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

توضیحاتی درباره ی ماتریس SWOT و مفاهیم ان

    با چشمان باز اگر بخواهیم قدم برداریم، حتما باید نگاهی بیندازیم اول به خودمان و وضعیتی که در آن هستیم (ضعف‌ها و قدرت‌هایمان) و سپس فرصت‌ها و تهدیداتی را که رو به رویمان است، بررسی کنیم و این یعنی تحلیل SWOT

     

     

     تحلیل SWOT چیست؟

     

    • Strengths: نقاط قوت
    • Weaknesses: نقاط ضعف
    • Opportunities: فرصت‌ها
    • Threats: تهدید‌ها
     
     

     

    موارد اصلی کاربرد تحلیل SWOT این 3 مورد می‌باشند: 

     
    • در ابتدای طراحی کمپین‌های بازاریابی
    • اتخاذ سیاست‌های کاری متفاوت در کسب  و  کارتان
    • کشف موقعیت‌های مناسب برای اعمال تغییرات در شرکت
     

     ماتریس SWOT

     

    • استراتژی‌های SO: از نقاط قوت‌تان برای بهره‌برداری  از  فرصت‌هایتان استفاده کنید.
    • استراتژی‌های WO: استفاده  از  فرصت‌هایی که می‌تواند در جهت رفع نقاط ضعف‌تان به کار روند.
    • استراتژی‌های WT: یک نوع استراتژی دفاعی‌ست؛ وقتی که به خاطر ضعف‌هایمان ممکن  است   از  تهدیدها آسیب زیادی ببینیم.
    • استراتژی‌های ST: در این استراتژی،  با  استفاده  از  نقاط قوت‌تان، تهدیدات‌تان را خنثی می‌کنید.

    کارافرینان مشهد
    این مطلب تا کنون بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ شنبه 11 دي 1395 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : , , ,

آمار امروز سه شنبه 25 مهر 1396

  • تعداد وبلاگ :55475
  • تعداد مطالب :158158
  • بازدید امروز :39866
  • بازدید داخلی :1844
  • کاربران حاضر :71
  • رباتهای جستجوگر:323
  • همه حاضرین :394